Het laatste bericht uit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu Het laatste bericht uit Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu

Het laatste bericht uit Suriname

Door: Laura en Ellie

Blijf op de hoogte en volg Laura en Ellie

03 December 2008 | Suriname, Paramaribo

De tijd is zo super hard gegaan. De laatste week is ook al weer voorbij. We hebben nog wel super veel gedaan. Maandagavond hadden we nog een feestje van Tante Ibu, een tante van Ferry. Zij was 65 jaar geworden en had even de sporthal afgehuurd om dit te vieren. Echt super groot was het met een band en allemaal dansoptredens. Het was erg gezellig en in de vroege uurtjes zijn we weer thuis gegaan. Dinsdagochtend hebben we eerst even kunnen uitslapen maar daarna zijn we naar de Palmentuin gegaan. Het was vandaag namelijk Onafhankelijkheidsdag en overal in de stad waren activiteiten. De palmentuin stond vol met kraampjes en we hebben even lekker er door heen gewandeld. ’s Middags zijn we naar Michelle en Bruce gegaan om daar lekker te eten en te kaarten. Altijd leuk!
Voor de woensdag hadden we een afspraak gemaakt met een vrouw waarbij je sieraden kunt maken. We hadden verwacht dat dit maar een ochtend zou zijn maar uiteindelijk zijn we va tien tot vier er geweest. We hebben mooie sieraden kunnen maken, erg leuk!
Donderdagochtend hebben we eerst even cadeaus gekocht voor de mensen hier. Daarna weer overheerlijk geluncht waarna we zo overhit waren dat we bij Krasnapolsky het zwembad zijn ingedoken. Een heerlijk middagje was het weer. ’s Avonds hadden we onze laatste dansles. Dat was een raar gevoel hoor! Nadat we iedereen gedag hadden gezegd, zijn we bij de warung gaat eten. Daarna hebben we wat gedronken bij ’t Vat waarna er weer een gezellige stapavond kwam in de Havana Lounge. Het was weer ontzettend gezellig!
Vrijdag was Tijkje ook weer vrij en zijn we weer de stad ingeweest. Nu cadeaus voor ons zelf kopen en gewoon voor de gezelligheid. Even lekker shoppen. Al zijn we nog steeds niet gewend aan de winkels hier en het is erg druk. Bij Pizzaboys hebben we laatst lekkere broodjes gespot dus die hebben we weer even gehaald. Was weer een heerlijke lunch!
Nadat we uitgewinkeld waren, hebben we lekker wat gedronken. Daarna belde Ferry en hij vroeg of we zin hadden om mee te gaan naar een beurs. De beurs staat er elk jaar vijf dagen. Het was ontzettend druk maar wel leuk om over de beurs te lopen. Je kan het wel een beetje vergelijken met de huishoudsbeurs in de Rai! Daarna zijn we lekker thuis nog een film gaan kijken. We hebben heel wat films gezien maar het verveeld nog steeds niet!
Voor ons onderzoek moesten nog wat kleine puntjes op de i gezet worden dus dat hebben we zaterdagochtend gedaan. ’s Middags zijn we boodschappen gaan doen voor ons afscheidsfeestje die avond. Het was een super gezellige avond. Als afsluiting zijn we nog in de ZsaZsaZsu beland en rond half 5 weer netjes door Brian thuis afgezet. Na wat weinig uurtjes geslapen te hebben, zijn we zondag weer op pad gegaan. Dit keer gingen we naar Leguanapark. Niemand was hier nog eerder geweest maar het beviel weer erg goed. Bij dit park heb je een stuk strand langs de Surinamerivier. Op de terugweg hebben we een stop gemaakt op Domburg om daar bij een warung te gaan eten. Helaas waren we de Bakabana’s vergeten die we wel besteld hadden. Verder was het erg lekker. Vervolgens zijn we snel naar huis gereden en hebben we ons vlot opgefrist want om 8uur hadden we een afspraak gemaakt om te gaan bowlen. Het was een mooie baan en natuurlijk weer erg gezellig. Na het bowlen wat gedronken bij ’t Vat en daarna weer een film gekeken en hebben we nog lekker gekletst. Het weekend was dus weer omgevlogen!
Maandag hebben we nog weer aan het onderzoek gewerkt. ’s Middags nog even naar de stad om de laatste cadeautjes te kopen maar ook om inkopen te doen voor ons afscheidsetentje voor onze Surinaamse familie. We hebben overheerlijke boerenkool gemaakt, al smaakt dat wel lekkerder als het buiten echt koud is haha. Nog een paar dagen en dan kunnen we dat weer ervaren! Het was een erg gezellige avond. We hadden fotolijsten gemaakt en die vielen in de goede smaak. Al wat traantjes zijn er gaan rollen!
Dinsdag had Tijkje een dagje vrij genomen om met ons nog een laatste dagje van de zon te genieten. Juist net toen we langs de rand van het zwembad lagen, brak de hemel open en heeft het de rest van de middag echt hard geregend. Maarja, konden we alvast wennen aan het weer van Nederland. Vreselijk! We zijn maar naar huis gegaan toen het wat droger werd en daarna zijn we de fietsen terug gaan brengen. Om nog even bij te komen hebben we een paar heerlijke biertjes gedronken bij ’t Vat en kwamen we nog wat mensen tegen. Altijd gezellig. Vervolgens kwam Ferry ons ophalen om snel om te kleden want we zouden nog met elkaar gaan eten. Ook Brian ging mee. We hebben echt onwijs lekker gegeten! Het was ook weer erg gezellig. Daarna naar Jordan en Giovanna gegaan en hebben we daar nog even gezellig zitten kletsen. Ook daar hebben we afscheid moeten nemen en gingen we naar huis. Daar aangekomen hebben Tijkje en Ferry hun spullen ingepakt en moesten we ook van hen afscheid nemen. Vreselijk! Maar gelukkig komt Ferry, samen met Martin, in Juni naar Nederland dus die gaan we nog wel zien!
Nu we dit typen, zijn we hard aan het inpakken en nog de laatste dingen aan het doen. Straks nog even met Tijkje lunchen en dan gaat onze terugreis beginnen.
Nog een paar uur en we kunnen jullie allemaal weer zien. We kijken er naar uit hoor!
Tot snel!
Liefs Laura en Ellie

• 03 December 2008 - 17:55

Bert:

wederom weer een mooi verhaal,gelukkig zien we jullie morgen weer,horn we de rest,groetjes

• 03 December 2008 - 20:30

Esther:

Ha Lauw! Wat is de tijd toch snel gegaan he! Zo te horen hebben jullie het nog wel erg leuk gehad, jullie laatste week! Hoop dat jullie veilig thuis zijn gekomen en dat de reis goed is gegaan! Kan je lekker je neefje gaan zien! Xxx Es

• 04 December 2008 - 07:36

Sanne:

Heey meiden
    Dat klinkt als een leuk en relaxed laatste weekje! Goede reis terug en veel plezier weer in Nederland!!!! :D Wel jammer dat ik er dan nog niet ben hoor...
    xxx

• 04 December 2008 - 17:16

Jurjen:

Damus!

Potverdorie zo sta je achter elkaar in de rij op Zanderij en zo schrijf je een berichtje op een site van 2 mensen die in Nederland zitten.

Conclusie: We hebben een leuke tijd gehad samen;)

See ya in Hollandia!

• 04 December 2008 - 17:18

Jurjen:

Ow ja en kun je me het nummer van Tijkje even mailen...?

alvast bedankt!