Druk, Druk en nog eens druk, haha ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu Druk, Druk en nog eens druk, haha ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu

Druk, Druk en nog eens druk, haha ;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura en Ellie

22 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,
Daar zijn we weer! Afgelopen weekend hebben we ontzettend veel gedaan. Laten we maar bij het begin beginnen. Donderdagvroeg zijn we richting Babunhol vertrokken. Babunhol was oorspronkelijk een citrus-plantage. Nu is het een recreatiegebied. We wisten totaal niet wat ons te wachten stond. Nadat we weer een flink stukken hebben gehobbeld op de bauxietweg, waren we aangekomen op de bestemming. We krijgen gelijk een prachtig uitzicht te zien! Het is een heuvel met onderaan de Surinamerivier. Overal waar je kijkt is het groen en zie je oerwoud! Bovenop de heuvel stond een huisje. Hier zouden wij overnachten. Beneden aan het water waren er stukjes strand met kleine hutjes. Verder niets, dus geen stromend water en maar tot tien uur 's avonds elektriciteit. We zijn eerst heerlijk gaan afkoelen in de rivier. Door al het stof van de weg waren we helemaal rood geworden dus dat spoelde er gelijk mooi van af! Vervolgens zijn we gaan eten en kwamen we erachter dat onze broodjes nog in de vriezer lagen! En laten we juist net in de middle of nowhere zitten! Gelukkig gingen we met een bootje over de rivier varen en konden we halverwege even stoppen bij een klein dorpje. En daar hadden ze nog broodjes. Gelukkig maar want Mevr. MacDonald was er niet erg blij mee... Ook hebben we nog een stop gemaakt bij Berg en Dal. Dit is een oud dorpje waar nu een resort wordt gemaakt. Mooi om te zien maar je moet wel echt van rust houden als je hier een appartement huurt. Terug op Babunhol zijn we even lekker de rivier in gesprongen. Na een snelle douche (zuinig zijn met water!) zijn we gaan eten. Pindasoep, gemaakt door Mevr. MacDonald en met een heerlijk broodje erbij was het erg lekker.
's Avonds hebben we nog een spel gedaan en hebben we nog een hele tijd langs de waterkant gezeten. Het was volle maan dus weer een prachtig zicht.
Vervolgens zijn we gaan slapen. Doordat de kamertjes erg klein en benauwd waren, hebben we de bedden naar de veranda gesleept. Dus 's morgens zijn we vroeg wakker geworden van de vogels maar ook van het gebrul van de apen. Heel apart! Maar de dag begon dus heerlijk! Verder zijn we lekker gaan zonnen en zwemmen. Eind van de middag zijn we weer terug gegaan. Halverwege kwamen we langs Overbridge. Hier hebben we even een kijkje genomen. Een mooi resort maar net zoiets als Whitebeach. 's Avonds waren we het flink zat. We zijn wat gaan eten en nog even gezellig naar 't Vat geweest.
Zaterdagochtend wilde Nicolet eerst nog even een kijkje nemen in de Mall hier dichtbij. Ze is eigenlijk het hele weekend gebleven. Erg gezellig. Om toch weer even lekker af te koelen hadden we met Maaike afgesproken bij de Residence Inn. Heerlijk gezwommen en dus weer lekker bij kunnen kleuren. 's Avonds zijn we eerst nog naar een dienst van de Jehovah's Getuigen geweest voor ons onderzoek. Daarna zijn we met nog een paar andere studenten bij de Javaan gaan eten op Blauwgrond. Heerlijk! En toen natuurlijk lekker op stap. Eerst even wat gaan drinken bij de Zanzibar met die andere studenten en toen naar ZsaZsaZsu. Het was weer erg gezellig!
Helaas moesten we er zondag vroeg uit want we hadden met de andere meiden van hier en Maaike afgesproken naar de dierentuin te gaan. Voor nog geen één euro hebben we vele onbekende dieren kunnen zien. Het is een kleine dierentuin maar het zag er mooi uit. Daarna hebben we een overheerlijke pannenkoek gehaald en zijn we weer richting de Residence Inn gegaan. 's Avonds met nog een paar een pizza laten bezorgen. Al met al dus echt een super weekend! We hebben een lekker kleurtje opgedaan en weer een hoop meegemaakt. Zeker toen El haar tas wilde leeghalen. Ze vond het al een paar dagen vreemd ruiken maar dat was ook niet erg raar want onderin de tas zat een dode muis! Gadsie! Een gil kon er niet onderdrukt worden. Laura schrok ook terwijl ze net lekker aan het skypen was met haar ouders.
Deze week gaan we hard aan de slag om alles uit te werken voor ons onderzoek.
Fijn om al jullie berichtjes te lezen. Want hoe gaat het in Nederland? Wel redelijk weer hadden we gehoord? En anders sturen we wel wat zonnestralen op hoor!
Tot het volgende bericht!
Groetjes Laura en Ellie

• 22 September 2008 - 16:20

Hans:

Ik heb tot nu toe er nog geen muis in mijn huis gezien... Ben er nu wel achter aan wie het ligt!!! ;) haha

• 22 September 2008 - 16:54

Ronny:

Hallo jullie met zn tweetjes wat leuk wat jullie allemaal meemaken.
    Onder het lezen dacht ik wel ff van ze gingen toch voor school???Maar gelukkig jullie gaan ook nog jullie onderzoeken uitwerken.
    Nou geniet er maar lekker van hoor en het is wel allemaal gezellig zo te lezen.
    xjes Ronny

• 22 September 2008 - 18:15

Mariska:

Wat een leuke verhalen om te lezen!
    En wat hebben jullie al veel gedaan,goed om te horen dat alles goed gaat Lau!
    Helaas lukte het chatten niet,maar goed ik hou je/jullie verhaaltjes wel bij en ben ook nieuwschierig wat je/jullie allemaal daar doen!
    Lau geniet er lekker van,zie dat dat wel lukt en je had trouwens een leuk kaartje gestuurd naar de Wasbak!

Groetjes x Mariska

• 23 September 2008 - 00:25

Esther:

Lauw! Wat zie je er onwijs goed uit op de foto´s!! En wat klinkt het onwijs relaxed en mooi wat jullie hebben gedaan! Hoeveel uur rijden/varen is Babunhol van jullie huis af?! dat jullie huismoeder gewoon meegaat! Gezellig hoor! En zo´n dierentuin lijkt me ook echt leuk! Super dat jullie ook gewoon de mogelijkheid hebben om uit te gaan en ergens wat te gaan drinken!! Leuk!! Ik dacht vandaag nog aan je! Had je alweer een tijdje niet gesproken! Nou, ik ga nog ff snel een eigen verhaaltje typen! Kus! Es

• 23 September 2008 - 21:10

Irma:

Hoi
    Wat maken jullie veel mee zeg....heerlijk!!!
    Vandaag jullie kaart gekregen. Bedankt hoor!!
    Maak er maar een schitterende tijd van.
    Groetjes. Irma

• 24 September 2008 - 14:47

Inge:

El & Lau!

Wat een schitterende foto's! Jullie zien er lekker gezond uit ;) haha! Jullie maken veel mooie dingen mee! Nog tropische regenbuien gehad op jullie bolletjes?

Hier wordt het weer morgen en het weekend ook weer iets beter gelukkig :)

Een kus en knuffel vanuit Nederland!

Genietse!!

• 25 September 2008 - 18:37

Ria :

lieve Laura en Ellie, wat een spannend land is dat Suriname.Het is nu 3 weken geleden dat jullie vertrokken,maar het lijkt al veel langer.Komt misschien door de leuke verhalen van jullie.Ga zo door!! liefs mamaRia xxx

• 26 September 2008 - 19:20

Alice :

Hoi meiden, ziet er goed uit daar bij jullie. Hier is het ook stralend weer maar ja toch weer anders he. Petra en Ilse zitten op dit moment in Lisse voor de verjaardag van Yvon en ik dacht dan zal ik eens even naar ons andere nichtje kijken. Heb alles even rustig doorgelezen en vind het leuk jullie zo te kunnen volgen. Ga zo door meiden en geniet ervan. xxx Wim en Alice

• 27 September 2008 - 16:21

Will:

Hoi hoi, ik zou je nog even op de hoogte houden over de kermis. Weer was niks, niet gerookt niet gedronken, je hebt niks gemist dus. Volgens mij hebben jullie het daar prima naar je zin. Blijf genieten meiden, en tot...

• 27 September 2008 - 18:15

Lenie En Ton:

Hallo Laura,

Wat leuk zeg om je verhalen zo te kunnen volgen. We kunnen ons voorstellen dat je volop geniet daar in de warmte. Geweldig dat jullie zoveel van Suriname kunnen bekijken.
    Je zal inmiddels wel vijf tinten bruiner geworden zijn. Maak er een onvergetelijke tijd van.

Groeten uit Sassenheim.

• 28 September 2008 - 21:21

Rianne:

Hey Laura:)

Waaaaaaaah die muis!! haha, dat is schrikken!! Maar wat klinkt het allemaal super leuk!:) En vooral erg herkenbaar:) Nog heeeeeeeeeel veel plezier!!

xx Rianne

• 29 September 2008 - 12:03

Danine:

Dag dames!

Leuk om de verhalen te lezen! Ik heb t afgelopen weken ook vrij druk gehad, dus lees nu net de laatste 3 berichten pas.. maar klinkt echt goed daar! Ik had gewoon met jullie mee moeten gaan ;)

Ik ga nu nog even alle foto's bekijken!

Veel plezier daar he, enne, doen jullie ook nog wat anders dan zonnen? ;)

Geniet er van!!

Kus!!