Fietsen door de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu Fietsen door de jungle! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Laura en Ellie - WaarBenJij.nu

Fietsen door de jungle!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura en Ellie

11 September 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal.
Hier weer even een berichtje van ons. We hebben alweer een hoop meegemaakt tussen ons laatste berichtje en nu.
We zijn flink begonnen met ons onderzoek. Zo hebben we een gesprek gehad met de inspectie van het Rooms Katholieke onderwijs. Erg interessant. We mogen begin oktober weer langs komen om een afspraak te maken voor een kijkje in de school, super dus!
Daarna zijn we naar de onderwijsinspectie geweest. We werden met open armen ontvangen. Na anderhalf uur hadden we genoeg informatie en waren we ook echt verkleumd door de airco! 's Middags hebben we nog geprobeerd andere organisaties te bellen maar om een uur of 12 gaan ze allemaal lekker naar huis :S We hebben de interviews uitgewerkt en hebben we een rondleiding door onze tuin gehad van Mevr. MacDonalds. We kunnen en heleboel vruchten zo uit de tuin plukken! 's Avonds zijn we nog wat gaan drinken bij 't Vat! De volgende dag hebben we wel mensen te pakken gekregen en nieuwe afspraken gemaakt. Omdat we verder niet echt iets te doen hadden, zijn we naar Residence Inn geweest en hebben daar een heerlijke middag in de zon gelegen. Helaas hebben we ook die dag onze eerste tropische regenbui gezien. Na een uur schuilen konden we weer lekker zwemmen en zonnen. 's Avonds hebben we heerlijk zelf gekookt.
Vandaag stond de fietstocht naar Commewijne op het programma. Commewijne is een gebied wat bestaat uit plantages aan de overkant van de rivier. Met een klein bootje zijn we daarheen gebracht en daar zijn we rond gaan fietsen. Erg mooi maar wel erg nat want na drie uur brak de wolk weer doormidden. De regenponcho's hadden we gelukkig in de rugzak zitten maar de bui was zo hard dat we wel moesten schuilen. Na een uurtje in een boshokje gescholen te hebben, zijn we weer richting huis gereden. Het was echt de moeite waard om door het gebied heen te rijden. Lekker sportief door de jungle haha!
Owja, gisteren hadden we weer Salsales. We schijnen talent te hebben! Daarom mogen we vanaf volgende week ook meedoen met de tweede groep en hebben we vier keer dansles! We blijven dus zeker wel een goede conditie houden!
Foto's van de fietstocht kan je gaan bekijken op:
Heel veel groetjes,
Laura en Ellie

• 11 September 2008 - 20:34

Diana:

Ik mis je Ell! Vandaag was skate weer. Gelukkig kun je daar nog sportief zijn.

Groetjes,

• 11 September 2008 - 20:57

Esther (v.d. Kwast):

Ha Lauw!
    Ik heb geen nieuwe foto´s op je site gezien...!! Alleen je eerste foto´s staan erop, nog geen nieuwe...!
    Super gaaf dat jullie nog meer mogen salsa dansen! Leuk!!
    Hahaha lauw...je wilde toch een btje regen van mij hebben! Dus die heb ik je gestuurd!! :P
    Maar goed, ik ga zelf nog ff een verhaaltje schrijven en dan het park in! Xxx Es

• 11 September 2008 - 22:02

Corien (DC):

Tis erg leuk om jullie verhalen te lezen. Zou ook wel willen.
    Kmis je trouwens wel hoor tijdens de show.

Nou veel plezier verder, krijgen we straks bij DC Salsales van je??

Groetjes Corien

• 12 September 2008 - 07:19

Sanne Vanuit Kaapsta:

haha wat grappig :) ik ben ook bij t vat geweest! Leuke foto's van jullie fietstocht! Hier is het vandaag ook heerlijk weer!!! Wordt weer een super weekend! Krijg misschien surfles.... JOEHOE :D Veel plezier daar!
    xxx

• 12 September 2008 - 08:31

Annelieke:

Hey Meiden,

Klinkt super wat jullie allemaal mee maken. Wel balen van die regenbuien, maar hier zouden ze niet na een uurtje gestopt zijn :P

Veel plezier nog!!

xxx

• 12 September 2008 - 16:48

Pauline (Goedemans):

Hey meiden,
    Leuk om jullie avonturen zo mee te beleven. Wij gaan het weekend ons eigen dacapo avontuur beleven(zal wat worden). Je hoort er vast wel van. Veel plezier nog in het warme Suriname en tot het volgende bericht. Ben nu al benieuwd.

Groetjes, Pauline

• 15 September 2008 - 11:34

Joke Schakenbos.:

Hoi Laura,

Leuk om jullie belevingen te lezen, en dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er van en hopelijk ben je al een beetje aan de warmte gewend.
    veel plezier nog.

Joke Schakenbos

• 15 September 2008 - 16:30

Ing:

Wat een avontuur meides! Gelukkig zijn jullie niet van suiker! :) Lekker hoor sportief zijn, had ook niet anders verwacht ;)

xxx Ing!

• 16 September 2008 - 19:03

Nicolet:

Hallo meiden, ik heb jullie gevonden! leuke verhalen!
    Bij deze mijn site: www.nicoleth.waarbenjij.nu

Tot morgenavond!

Liefs Nicolet